dinsdag, december 04, 2007

Fietsblog

Op de site van fietserbond.be nog een link gevonden naar een fietsblog die verband houdt met Leuven. http://gefietst.blogspot.com/
Verder heb ik de nota gelezen i.v.m. voorstel om fietsenstallingen fietsvriendelijker te maken. Interessant.
Momenteel kan iedereen die zijn fiets stalt op Leuvens grondgebied een boete krijgen als hij zijn fiets niet in een fietsenstalling zet. Politiereglement. Dus ook als ik in Wijgmaal met de fiets naar de kerk ga. Of als ik mijn fiets parkeer aan Heverleebos om een beetje door het bos te wandelen. En dan zouden we de politie ernstig moeten nemen, en 'onze vriend' noemen. Waarschijnlijk kunnen gewone agenten daar ook niet veel aan doen, en ontspruiten vele absurde reglementen uit de verbeelding van zatte commisarissen. Die steken nogal wat uit hoor ik zo op de radio.
Hoeveel fietsstallingen zouden er wel niet zijn in Leuven (ik ben gestopt met ze te tellen, als de gemeenteraadsleden stiekum fietsstallingen uitbreiden als ik ze al geteld heb, dan is het plezier er af voor mij). Ondertussen weet ik al dat Leuven 92.000 inwoners telt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten