vrijdag, december 19, 2014

Binnen 10 minuten

Kan Leuven nog een fietsstad worden? Ik stel mij deze vraag dikwijls. Bijvoorbeeld wanneer ik weer iets over fietsruimingen lees. Dat moet echt tof zijn om op de trein te lezen.

Bij deze ruiming werden de fietsen voor de eerste keer gelabeld, dat was nog nooit voordien gebeurd. Het gaat dus vooruit.

Moesten ze de fietsen nu ook nog eerst proberen te verplaatsen naar een niet hinderlijke locatie, zoals het Provincieplein, dan zou de politie pas echt zijn eigen reglement volgen.
Martelarenplein, Leuven

De laatste keer dat ik de fietsen heb geteld was op 1 december, omdat ik een half uur te vroeg was voor een afspraak op het stadskantoor. Alle fietsen binnen de 'zone verboden fietsparkeren'.
Martelarenplein, Leuven
Martelarenplein, Leuven
Martelarenplein, Leuven

Martelarenplein : 300
Aan ingang tunnel: 25
Diestsestraat: 47
Bondgenotenlaan: 40

in totaal 412 'foutgeparkeerde' fietsen.

In de stalling onder het Stadskantoor/KBC waren op dat moment nog 748 plaatsen vrij. Moesten alle 'foutgeparkeerde fietsen' in de stalling staan, waren er 336 lege fietsparkeerplaatsen. Op een totaal van 3735 is dat een 9%. Volgens geldende normen te weinig om een rotatieparking te laten werken.

Martelarenplein, Leuven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten