woensdag, april 08, 2015

Slalom

Fietsers alleen kunnen het hoge aantal ongevallen met fietsers niet verminderen. Verkeersgedrag en infrastructuur zijn namelijk twee grote boosdoeners.

Het fietspad van de Wakkerzeelsebaan maakt een unieke slinger waar het doorloopt over het kruispunt met de Hambosstraat, iets dat er nog niet was in ontwerpfase. Ik vermoed dat men plots heeft ontdekt dat waterslikkers niet thuishoren op een fietspad, en dat het fietspad daarom maar wat op moeten schuiven.
Leuvense ambtenaren slagen er zo telkens weer in om een goed ontwerp slecht uit te voeren.

Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal

En het gedrag van autochauffeurs door een werfzone die afgebakend werd met "verboden toegang", daar moet ik geen tekening bij maken.
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal
Wakkerzeelsebaan x Hambosstraat, Wijgmaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten