donderdag, januari 07, 2016

Stadsdistributie

Sinds vorig jaar zijn er twee actoren voor slimme stadsdistributie actief in Leuven: Bubble Post en Citydepot.

Terwijl de eerste nog aan de Brusselsesteenweg onderdak heeft gevonden, zit de tweede op de Aarschotsesteenweg, waar bij de heraanleg de oversteekmogelijkheden voor fietsers werden vergeten omdat overheden oordelen dat voor het ontwerpen van fietspaden maar drie hersencellen mogen gebruikt worden (één per persoon dan nog wel).

Toen ik vorige maand langs de andere kant van de Vaart fietste en zag dat er een graafmachine bezig was, vinkte ik deze locatie op mijn todo lijstje aan. Hier werden toegangen voor (vracht)fietsen aangelegd tussen de opritten van de bedrijven en het dubbelrichting fietspad, dacht ik toen nog.

De werkelijkheid is bizar.

Geen fietsoversteek aan Citydepot. Wil dat zeggen geen bakfietstransporten?
Aarschotsesteenweg, Wilsele

Wel een fietsoversteek aan de kantoren van Eandis, en een voetgangersoversteekplaats. Voor een duurzame levering van meterstanden?
Aarschotsesteenweg, Wilsele

Spijtig dat het voetpad van de bushalte niet doorloopt tot aan de voetgangersoversteekplaats. Nu moeten de voetgangers nog het fietspad gebruiken. Dat is weer een gevolg van voorruitperspectief zeker?
Aarschotsesteenweg, Wilsele

Ter vergelijking: de doorgang die we verkregen toen ik daar nog werkte: te smal en op een onlogische plaats.
Aarschotsesteenweg, Wilsele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten