maandag, mei 16, 2016

Amsterdam: Fietskrat

Geachte dames en heren,

vandaag leven we in het post-peak-fietskrat tijdperk, en de wereld heeft deze overgang niet eens gemerkt!

Ik kijk veel naar fietskratten omdat ik ooit het dwaze idee heb gehad om een fietskratwinkeltje te beginnen, maar helaas pindakaas valt daar geen geld mee te verdienen.

Tijdens ons bezoekje aan Amsterdam zag ik opvallend minder fietskratten. Gelukkig waren er nog enkele mooie houten exemplaren te bewonderen.





Maar ook andere constructies kunnen het moeilijk maken om je fiets in een reguliere fietsenstalling te plaatsen.


Graag had ik dat de publieke verontwaardiging over buitenmaatse fietsen die niet in de rekken passen ook werd toegepast op auto's. Waarom worden de parkeerplaatsen niet ingericht op maat van de Canta en laat men grootgebruikers van parkeerplaats niet betalen per lopende meter?

Volgens mij omdat niemand durft ingaan tegen de bestuurder van een asobak maar wel tegen een krathufter. Wat dan weer betekent dat ook hier de fietser nog niet de ruimte krijgt die hij verdient. Iemand nog wat bikelash?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten