zondag, mei 01, 2016

Blokkenmarkering

Plots zijn ze weg.
Blokkenmarkering dwars op gewestwegen.
Fietsoversteken.

Is het Vlaamse fietsmotto om gewestwegen over te steken plots 'fietsers afstappen' geworden?

Diestsevest, Leuven
Diestsevest, Leuven
Tiensesteenweg x Meerdaalboslaan, Leuven
foto's (C) Geert Van Damme

En dan kom ik weer uit op mijn recenste dada: de wetgeving rond de aanvullende reglementen op het wegverkeer.

Wat lees ik op mobiel vlaanderen?
Zo dient er een aanvullend reglement vastgesteld te worden voor:
...
markeringen, zoals:
...
de dwarsmarkeringen (art. 76 KB 1/12/1975), zoals
...
de oversteekplaats voor fietsers;
Ik heb geen enkel aanvullend reglement zien passeren dat bovenstaande fietsoversteken vernietigt. Of een nieuwe versie van het aanvullend reglement van de Tiensevest. Op de website van Leuven kan je dan weer niet terecht om alle geldende aanvullende reglementen terug te vinden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld fietsstad Gent of Brugge.

Moet ik nu bij de Vlaamse minister van binnenlandse klacht indienen dat de Vlaamse minister van mobiliteit zijn boekje te buiten gaat? Is dit nu het befaamde wat-we-zelf-doen-doen-we-beter beleid van Vlaanderen?

Of toch maar direct naar het Internationaal gerechtshof voor misdaden tegen de fietsende menselijkheid?

1 opmerking:

  1. Die blokkenmarkering is nog niet eens zo hinderlijk als die paaltjes ...
    Dat ze die eens wegdoen!

    BeantwoordenVerwijderen