zondag, december 04, 2016

Tildonksesteenweg

Nadat ik de kinderen op school had afgezet, fietste ik door naar de winkel aan de Tildonksesteenweg.

Tijdens de zomer had Aquafin werken uitgevoerd op het kruispunt met de Omleiding. Tijd om eens te gaan kijken dacht ik zo.

Terwijl ik voor de lichten stond te wachten dacht ik: Dit is een plaats voor een bordje 'rechtsaf door rood', want je rijdt van een afgescheiden fietspad naar rechts op een aanliggend fietspad.

Na wat beter kijken zag ik dat er nog heel wat meer werk aan dit kruispunt nodig is om het vlot fietsbaar te maken.

Komende van Tildonk zie je dat er niet echt plaats voorzien is om als fietser rechtdoor Herent binnen te rijden. Je moet je tussen de auto's smijten of naar rechts rijden tot aan de voetgangersoversteekplaats en daar dan op de knop drukken.
Tildonksesteenweg, Herent
En dat verkeerslicht op het fietspad, dat was vroeger nog erger.

Heel veel fietsers steken de Omleiding dan ook altijd over via de voetpaden, dat zie je aan de olifantenpaadjes.
Mechelsesteenweg, Herent

Zeg nu zelf: 'rechtsaf door rood' valt hier perfect toe te passen.
Omleiding x Tildonksesteenweg

Nog een half jaartje wachten, dan wordt de Tildonkse Steenweg herlegd, met nieuwe fietsinfrastructuur.

1 opmerking:

  1. Volgens mij mag je bij foto 1 steeds rechts want als fietser rij je niet door rood. Of heb ik het mis?

    BeantwoordenVerwijderen