maandag, februari 05, 2018

Patatten met zout (1)

Deze morgen viel er twintig meter voor mijn neus, patat, een fietsster op de straat. De auto die er vlak achter reed kon gelukkig nog ontwijken, maar stopte wel niet. Ik stapte wel van mijn fiets want mijn knieschijf deed nog zeer van de vorige twee keer.
Remylaan, Wijgmaal

Ze wou het Lijnloperspad vermijden vanwege de mogelijke gladheid, en was op weg naar het fietspad langs de vaart. Zo van die puttekes waar in de winter water uit komt, dat is altijd slecht nieuws.

Maar ook aan de oprit van het bedrijventerrein was het weer schaatstijd voor fietsers.

Remylaan, Wijgmaal
Remylaan, Wijgmaal

Twee killer plekken voor fietsers zo dicht bij elkaar. Foei foei.

Er was duidelijk geen zout gestrooid, ik stapte dus het werk binnen om het emmertje dooispul voor de parking te pakken en ik heb er de dooiplekken mee behandeld.

Remylaan, Wijgmaal

Wanneer er op fietstrajecten plassen blijven staan, dan is dat in de winter een garantie op valpartijen. Wanneer valt de euro van de wegbeheerders eindelijk dat dit geen ongemakken meer zijn, maar structurele fouten die letsels veroozaken..

1 opmerking: