zondag, juni 03, 2018

Fietsafspreekplaats

Toen ik in 2012 met mijn allerliefste op de vernieuwde Rijksweg Zuid in Swalmen fietste, zag ik een nieuw aangelegde verharde "verzamelplaats fiets". In mijn fantasie zag ik hier 's morgens massa's schoolgaande jeugd of collega's afspreken om zo samen verder te fietsen.

Rijksweg Zuid, Swalmen (NL)

Dit is vooral handig omdat je dan als fietser niet ofwel op het fietspad, ofwel in het gras moet staan wachten. Ik zag direct al enkel plaatsen om dit in Leuven te implementeren.

Onder het viaduct in Wilsele bijvoorbeeld


In Wijgmaal aan het Kapelleke bijvoorbeeld


Enzovoorts enzovoorts enzovoorts.

Goede voorstellen zijn welkom.

Tussen Bonheiden en Sint-Katelijne Waver werd dat vorig jaar al realiteit. Helaas won dit geen prijs.

De Remblok, Heiken x Zwarte Leeuwstraat, (C) Gemeente Bonheiden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten