woensdag, december 26, 2007

Kzaltzelfweldoen

Nog voor het begon te vriezen, hadden we op school met wat ouders gepraat over de bevroren toestand van de fietsbruggen over de Dijle. "Jamaar dat mag niet!" zei een ouder die bij de brandweer werkt. Iemand anders die op het stad werkt, en dikwijls langs hier fietst, heeft er eigenhandig voor gezorgd dat er bij elke brug een zak strooizout klaarstond.
Bij de eerste ijzel heb ik zelf, omdat ik hier al heel vroeg passeer, op de eerste brug zout gestrooid, bij de tweede brug was dat al niet meer mogelijk want deze zak werd reeds ontvreemd. Drie dagen later was de zak zout bij de eerste brug ook verdwenen. Vandalen? Dieven? Asocialen ja! Want sindsdien zijn er weer mensen uitgegleden op deze beijzelde plekken, getuigen de brokstukken van reflectors en de krassen in het hout.
Zelf heb ik diezelfde periode ook een half afgebroken boomtak die gedeeltelijk op het fietspad lag met mijn zakmes bewerkt zodat ik hem helemaal in de kant kon leggen. Ik had hem in het schemerdonker amper gezien, en mijn vrouw moest daar nog passeren als het nog donkerder was. Hoevelen zijn hier reeds voorbijgefietst en hebben deze tak gewoon laten liggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten