dinsdag, december 11, 2007

Wandele in de bos

Graag zou ik later als opa met mijn kleinkinderen wat gaan wandelen in het bos. En gezien heel de klimaatopwarmingstoestanden zou ik daar te voet of met de fiets naar toe willen gaan, zeker niet met de auto. Heverlee is al voldoende bedeeld, zou ik zo vinden, met Heverleebos en het stadbos op de Toverberg, en bovendien ook wat ver van Wijgmaal. Het dichtsbijzijnde wandelbos is dan de Kessel-berg, en daar moet heel (volgebouwd) Kessel-Lo al komen wandelen.
We hebben natuurlijk ook ons Wijgmaalbroek, maar dat is momenteel nog te klein voor een wandelpad te kunnen aanleggen. Er is wel een fietspad, maar dat wordt bij mooi weer geterroriseerd door wielertoeristen. En ik wil trouwens kunnen WANDELEN met mijn kleinkinderen in het bos. Dus Mister T, graag wat meer inspanning vanwege het stad. Misschien ook een fietsvriendelijke brug over de Dijle om de Kwellenberg (Rotselaar) met Wijgmaalbroek te verbinden? Niets is frusterender dan door een straat te fietsen en te merken dat ze gewoon aan het water doodloopt. Dat doet mij altijd denken aan het verhaal van de twee koningskinderen waar ik als kind door gepakt was, en daar word ik nog altijd triest van. Gezien de hectaren bostekort in vlaanderen zou het fijn zijn moest het Wijgmaalse bos langsheen de Dijle uitgebreid kunnen worden van Wilsele tot Rotselaar bijvoorbeeld. Misschien bestaan daar al plannen voor. Ik zal eens zoeken. Het is nu tijd om die bomen te planten wil ik er later van kunnen genieten.
Zoiets dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten