woensdag, juni 29, 2016

Oversteken (1)

Overal in Vlaanderen verdwenen afgelopen jaren stilletjes de blokkenmarkering op kruispunten van gewestwegen. Steden en gemeentes volgen dit beleid schoorvoetend en niet altijd met kennis van zake.
Diestsevest, Leuven
Ik berichtte er al meermaals over, recentelijk hier en hier.

Mijn juridische bezwaren tegen het fietsoversteekbeleid van de vlaamse overheid schreef ik ook al eens uit. Ik kan alleen maar vaststellen dat er niemand bij de vlaamse overheid voldoende kennis heeft van het verkeersreglement, en dat iedereen zich te slim voelt om advies te vragen aan de raad van state.

Eindelijk wordt er nu door Fietsberaad Vlaanderen werk gemaakt van een overkoepelend beleid:
Fietsberaad wil met wegbeheerders afspraken maken over fietsoversteken

Fietsberaad Vlaanderen start een wekgroep rond "Oversteekvoorzieningen voor fietsers". Met de werkgroep wil Fietsberaad Vlaanderen tot afspraken komen over hoe fietsoversteekvoorzieningen best aangeduid worden door de verschillende wegbeheerders (Agentschap Wegen en Verkeer, steden en gemeenten).
Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten