zondag, augustus 11, 2013

Domleiding (7)

Al eventjes geleden kaartte ik bij de wegbeheerder het ontbreken van omleidingspijlen voor fietsers aan. Die hadden er ooit wel gestaan, maar wanneer de pijlen in maart worden gezet, dan blijven ze zelden staan tot september. Dat is toch raar hè?

Geen pijlen aan begin omleiding, alleen enkele in het midden:
Remylaan, Wijgmaal
Remylaan x Vaartdijk, Wijgmaal
Wijgmaalse steenweg, Wilsele
Lijnloperspad x Oudstrijderslaan, Wilsele
Een omleiding langs een doodlopende straat? Veel fietsers die Wilsele niet kennen betrouwen dit niet, en verkiezen om toch maar door de werf te rijden. Tijd voor dooRlopende straten!
Armand Meyswijk, Wilsele

Ik zag dus van mijn werkplaats veel (brom)fietsers langs de werken heen wringen. Eén van mijn kinderen beweerde dat hij daar een wielrenner in het water had zien vallen.



De pijlen lagen gewoon even aan de kant.

De aannemer zette vlak voor het bouwverlof de pijlen terug recht.
Wijgmaalsesteenweg, Wilsele
Remylaan, Wijgmaal
Een kleine verbetering, want a) er staat niets aan de Vaartdijk, en b) van de pijl op bovenstaande foto linksonder zie je als fietser enkel de achterkant.

Moest er een plannetje hangen op de plaats waar de omleiding begint, zou een fietser duidelijk weten hoe ver hij om moet rijden. Een mening die ik deel met fietsers uit Gent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten