Gelezen in de nieuwste Handelen:
Tijdens een infomoment werden de plannen van de vernieuwing van de Parkstraat voorgesteld. Daarin lezen we dit op p.8 als 'Parkeerplaatsen voor kort parkeren aan kruispunt met H.Consciencestraat'.
Aangezien heel de woonwijk al een blauwe zone is, zijn alle parkeerplaatsen er al voor bewoners, of voor kort parkeren van bezoekers. De 'met de auto naar de bakker' mobiliteit belonen op een fiets-as (einde fietsstraat) door een woonwijk midden in het stadscentrum geeft weeral aan dat dit stadsbestuur geen visie op duurzame mobiliteit bezit.
Indien vlak voor de winkelingang is het niet volgens het STOP-principe.
BeantwoordenVerwijderenVoor zo'n soort winkelzaken is 'Shop & Go' parkeerplaatsen eigenlijk slechts voor een klein deel van hun aantal klanten.
Het sensorensysteem is een hulpmiddel voor parkeerwachters, geen manier om extra klanten te lokken. Integendeel, extra gemotoriseerd verkeer en eventueel extra file door wachtende automobilisten kan de andere klanten net wegjagen.
Om een openlucht Kiss&Ride zone beter te handhaven bij een station/ziekenhuis zou dat wel handig kunnen zijn. Maar in Leuven kan je 30 minuten gratis parkeren in de ondergrondse autoparkings van het station (Kant Kop van Kessel-Lo) & in de Gasthuisbergparking.
Als Leuven vanaf dit jaar deelneemt aan 'Shop&Go' is het ook logisch dat ze vanaf dit jaar niet meer deelneemt aan 'Met belgerinkel naar de winkel'.
Door niet deel te nemen aan 'Met belgerinkel naar de winkel' stappen ze ook af van een van hun engagementen uit LeuvenKlimaatNeutraal 2030.
Zie laatste punt onder paragraaf D. "Externe Communicatie" van hoofdstuk 5. "Geplande acties en Maatregelen".
http://www.leuven.be/binaries/LKN_ACPL_141117_Actieplan_Gemeenteraad_Definitief_tcm16-74343.pdf