De Lijn postte op haar facebook-account enkele foto's van de wachtrijen voor Werchter, en onderstaande kaapte onmiddelijk mijn aandacht weg.
|
Diestsepoort, Leuven |
Na jaren van onduidelijkheid kreeg het dubbelrichting fietspad nog eens wat verf-aandacht. Had de tweede rand van het fietspad ook nog een volle lijn gekregen, zou het voor iedereen duidelijk zijn dat
bussen,
palen en tijdelijke verkeersborden ook dagelijkse obstakels zijn vlak naast of zelfs op het fietspad.
Update 2015-07-01
De volle lijn is een optische versmalling van het fietspad, en zou één tegel moeten opschuiven.
De onderbroken lijn ligt niet in het midden, tenzij je de grens van het fietspad op de boordsteen naast de parkings legt. Veiligheidsafstanden tot lantaarnpalen zijn minimaal, maar een dergelijke
esthetische inplanting zijn we ondertussen gewend. Ik doe nog eens een poging om dit te melden.
|
Diestsepoort, Leuven |
|
Diestsepoort, Leuven |
|
Diestsepoort, Leuven |
Als ik daar bergaf mooi rechts en dicht bij al die bussen rijd, heb ik vroeg of laat een buschauffeur mee.
BeantwoordenVerwijderenDe stipppellijn ligt niet in het midden van het fietspad, toch niet daar waar de bussen staan.
Toch een " klein" probleempje met het verkeersbord . Als je bergaf rijdt staat het verkeersbord fietspad links waardoor je het mag- zelfs moet - negeren !
VerwijderenIn omgekeerde richting wordt de fietsers helemaal gediscrimineerd de verkeerslichten geven voorrang aan alle verkeer in alle richtingen