Puffende en kuchende fietser pendelend tussen Wijgmaal en Wilsele en Leuven. Zijn longen filteren wolken uitlaatgassen terwijl hij droomt van veilig, vlot en comfortabel fietsverkeer en vooral van eindeloos propere luchten.
donderdag, februari 25, 2016
Het nieuwe parkeren (1)
Deze morgen in Herent. Staan over enkele jaren de auto's helemaal op het fietspad?
De gemiddelde breedte van de auto's is groter geworden de afgelopen jaren.
Wanneer dit zich zo verderzet, dan zal dat over enkele jaren inderdaad het geval zijn. De auto's zijn dan zo breed dat ze of op de rijbaan of op het fietspad parkeren. Ze parkeren nu bijna nooit gedeeltelijk op de rijbaan, dus later vermoedelijk ook niet.
De auto als een echte koekoek die flink groeit in het nest. Daardoor steeds meer ruimte nodig heeft en de rest uit het nest duwt.
Zijn er geen Europese normen voor de maximale breedte van personenwagens? Zo ja, wie heeft toegelaten dat die maximale autobreedte mocht toenemen?
Overigens is, voor zover ik weet, ook de gemiddelde hoogte en gewicht van de auto's toegenomen. Misschien hangt het er mee samen en zijn alledrie die normen aangepast geweest. Lijkt me sowieso een verkeerde auto-evolutie op het vlak van verkeersveiligheid, ecologie en economie.
De gemiddelde breedte van de auto's is groter geworden de afgelopen jaren.
BeantwoordenVerwijderenWanneer dit zich zo verderzet, dan zal dat over enkele jaren inderdaad het geval zijn. De auto's zijn dan zo breed dat ze of op de rijbaan of op het fietspad parkeren. Ze parkeren nu bijna nooit gedeeltelijk op de rijbaan, dus later vermoedelijk ook niet.
De auto als een echte koekoek die flink groeit in het nest. Daardoor steeds meer ruimte nodig heeft en de rest uit het nest duwt.
Zijn er geen Europese normen voor de maximale breedte van personenwagens? Zo ja, wie heeft toegelaten dat die maximale autobreedte mocht toenemen?
Overigens is, voor zover ik weet, ook de gemiddelde hoogte en gewicht van de auto's toegenomen. Misschien hangt het er mee samen en zijn alledrie die normen aangepast geweest. Lijkt me sowieso een verkeerde auto-evolutie op het vlak van verkeersveiligheid, ecologie en economie.