Volgens de diensten van het Vlaams gewest volstaat 1,00m breedte om alle fietsverkeer nu en in de toekomst aan te kunnen, tussen boordsteen en paaltjes, zonder marge.
Bestond er geen Vademecum Fietsvoorzieningen of zoiets?
Bovendien komen er op de fietsdoorgangen nog wat borden van het circulatieplan in de weg staan. Foei.
Vroeger durfden fietsers op deze punten nog de Ring over te steken, maar het lijnenspel impliceert dat dat niet meer mag. Dus braaf naar rechts fietsen en aan de volgende verkeerslichten in drie bewegingen oversteken en dan ben je aan de overkant. De fietsoversteekbaarheid van de Ring was al niet fameus, maar nu is het nog slechter geworden.
|
Dagobertstraat, Leuven |
|
Dagobertstraat, Leuven |
|
Henri Regastraat, Leuven |
|
Henri Regastraat, Leuven |
Update
Op 20 september zag het er nog zo uit:
|
Dagobertstraat, Leuven |
|
Dagobertstraat, Leuven |
De Dagobertstraat is zone 30 en is daar enkelrichting voor gemotoriseerd verkeer. Maar de bochtstraal voor de auto's om er in te rijden is heel ruim. Ik heb dus ook al op 2 verschillende momenten vlak voor mij een auto de Dagobertstraat aan hoge snelheid zien inrijden, zonder te remmen, dus zeker aan meer dan 30 km/h.
BeantwoordenVerwijderen