Ik herhaal ter situering hieronder nog even de kaartjes uit het Ruimtelijk Structuurplan Leuven versie 2004, en enkele BPA/RUP's.
De bewoning / infrastructuur in dit gebied wordt beschreven in het BPA Redingenhof en het RUP Janseniussite (respectievelijk rechtsboven, onder, linksboven).
De missing links ten opzichte van de BPA/RUP plannen:
Het fietsroutenetwerk ten opzichte van de BPA/RUP plannen
Stad Leuven legde een nieuwe brug aan over één Dijlearm conform het fietsbeleidsplan.
Over de andere Dijlearm lag er al jaar en dag een brede vlakke brug.
Nieuwe Dijlebrug, Janseniuspark |
En wat is het resultaat?
Een gesloten poort, en een fikse drempel zijn de laatste hinderpalen.
Poort tussen Janseniushof en Brandgang |
Het blijft een mooi voorbeeld van WTF-infrastructuur.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenTja, de aanleg van fietsvoorzieningen in een RUP zijn blijkbaar al even vrijblijvend opgesteld als het fietsvademecum.
BeantwoordenVerwijderenPolitici die dat zo vrijblijvend houden moeten niet meer spreken over hoeveel miljoenen extra ze in fietsinfrastructuur investeren of dat ze een fietsstad zijn/willen worden. Dat zijn loze beloften en kan allemaal weggesmeten geld zijn.
Moeten we echt onze geschiedenis blijven herhalen en wereldleider blijven in Grote Nutteloze Werken? Door ook op kleine schaal geen fietsvoorzieningen te voorzien? Of voor dagelijks gebruik door fietsers van alle leeftijden als onbruikbaar ontworpen en aangelegd?
Moeten er echt nog een heel reeks Kleine Nutteloze (fiets)Werken bijkomen? Nee toch?