Mijn fiets en ik, vertrappelingen der maatschappij, zijn eens wezen kijken. Het is er inderdaad breed en mooi aangelegd.
Links ligt Gasthuisberg:
Rechts ligt de Tervuursesteenweg:
Een breed fietspad, zachte hellingen, een compleet nieuwe verbinding. Wat wil je als fietser nog meer? Toch geen duidelijke en veilige oversteekplaatsen over de steenweg zeker?
Op de rijbaan ligt de voetgangersoversteek links van de fietsoversteek. Aan de overkant ligt het voetpad rechts van het fietspad (achter die gele Heymans reclame). Alle verfcreativiteit ter wereld kunnen een hopeloos geval niet meer redden:
Ook doet men een poging om zoals in de vademeca voorgeschreven wordt, de zebrapaden over de aanliggende fietspaden door te trekken:
Alleen is men vergeten eerst de stoep te redden:
Tenslotte geeft men boven op de berg de fietsers een fietspad (zie foto 2), om halverwege er nog de voetgangers op te gooien. Was hier nu echt geen plaats voor een apart voetpad?
In de hoofden van velen is een fietspad (D7) steeds een gecombineerd voet- en fietspad (D10), alhoewel in de wegcodecode hier duidelijk onderscheid tussen wordt gemaakt.
Als men altijd fiets en voetpad gecombineerd aanlegt, moet men deze houding ook maar doortrekken op de oversteekplaatsen, en de fietsers over de gecombineerde zebrapaden laten oversteken: minder verf, minder lichten , minder plaats, meer veiligheid.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten