zaterdag, januari 16, 2010

Vrijdag fietsdag

Slip sliding away
Des morgens vroeg op de hoek van de straat rijd ik voorzichtigjes naar rechts om het fietspad op de rijden. Helaas moet je hiervoor nogal een grote bocht nemen, over een potentieel glad stuk asfalt. Plots stak mijn achterwiel mij langs links voorbij. Snel zette ik mijn rechtervoet op de beijzelde grond. Traag wentelend schoof ik verder en verder het kruispunt op. Ik zag langs alle kanten lichten van aankomende auto's. Midden op het kruispunt stond ik stil, wuifde eens naar mijn publiek, ik prees de uitvinder van de voorrang van rechts, en fietste langzaam verder.

NDL
Des middags was er een vergadering van het projectteam Fiets en Mobiliteit van Netwerk Duurzaam Leuven, waar onder andere de BIKEEPER werd voorgesteld.


SSSSSt
Des avonds kreeg ik voor de derde keer in 6 weken tijd de leuke melding dat ik Ann haar achterband nog maar eens mocht plakken. Tof is dat zo met die kabeltjes van de velgremmen en die gesloten kettingkast. Deze keer had ik mij voorzien van ondoorprikbare buitenbanden. Merkwaardig genoeg zijn de boosdoeners de laatste tijd altijd glasscherven en geen spijkers of andere scherpe metalen voorwerpen. Ik plakte, en plakte, en bleef plakken tot alle gaatjes gedicht waren (ik had wel nieuwe buitenbanden gekocht, maar mijn voorraad binnenbanden was ondertussen ook opgeraakt zonder dat ik het had gemerkt).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten