en is er nog altijd geen ontwerp voor Leuven.
In Mozaiek 6 (december 2005) staat:
In de toekomst komt er ook een nieuwe fietsbrug tussen het Provincieplein en de Martelarenlaan.Eerst was er sprake dat er tussen de sporen geen enkel steunpunt mocht zijn, want als een trein ontspoorde zou hij deze verpletteren en de brug zou instorten. Dit zorgde ervoor dat de kostprijs exponentieel hoog was door de enorm grote overspanning. Ergens heb ik ook de eis gehoord dat er ziekenwagens over moeten kunnen rijden. Nadien zou de NMBS al gewonnen zijn om 1 steunpunt toe te laten, ter hoogte van een gebouwtje halfweg tussen de sporen, maar sindsdien bleef het stil. Geen ontwerp. Geen brug. Niets.
Van de tweede brug, die toegankelijk zou gemaakt worden bij het 'inpakken' van het seinhuis wordt ook niets meer gehoord. De ene keer zegt het stadsbestuur dat alle alternatieven onderzocht werden en er reeds definitief en onherroepelijk beslist is, en anderzijds dat de NMBS geen haast maakt met de uitvoering, waardoor nog alles mogelijk is. Ondertussen blijft de 'ijzeren rivier' Kessel-Lo van Leuven scheiden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten