zondag, juni 30, 2013

Verhuizen

Er hing een affiche in de etalage van weer een winkel die uit het kernwinkelgebied vertrekt.

De balk van Beel kreeg een uitstekend BREEAM-certificaat, onder andere voor dit puntje:
  • Transport: De stadswijk Tweewaters is een autovrije wijk en er zijn verschillende fiets- en wandelpaden.
Hhhhm. Doodlopende straten met een voetpad, waarom word ik daar niet wild van, en meneer BREEAM wel? Omdat er uiteindelijk nooit veel plaats voor fietsers voorzien wordt, en het steeds weer duidelijk wordt dat transport vooral een auto-zaak is. Met de auto rijdt je zo de ondergrondse parking binnen, en dan neem je de lift naar je appartement. Met de fiets moet je eerst en vooral nog veilig oversteken, aan de in- en uitrit van diezelfde parking.

Fietsers worden al te vaak opgezadeld met rest-ruimte.

Bicycle Oriented Developement, of Bicycletecture zoals Steven Fleming dat noemt, daar moet in de Leuvense ruimtelijke ordening toch nog hard aan gewerkt worden.

1 opmerking:

  1. Hi thanks for thinking of me in your post. It is annoying when developers confer praise on themselves for considering bikes. There are some interesting bike friendly business accreditation schemes coming out of the US, that could be adapted to accredit new developments. Unfortunately, eco accreditation schemes will never properly reward provisions for bikes.

    BeantwoordenVerwijderen