vrijdag, december 12, 2014

Fietsegotisme

Vorig jaar liet ik per ongeluk mijn fiets kerstmarktelijk insluiten. Mijn allerliefsteke heeft mij toen een lift gegeven achterop haar fiets, waarvoor ik haar eeuwig dankbaar ben.
Universiteitsbibliotheek, Leuven
Dit jaar heb ik aan de verantwoordelijken van de universiteitsbibliotheek gevraagd of de openingsuren konden afgestemd worden op die van de Kerstmarkt. Blijkbaar was er nog niemand anders op dit nochtans briljante idee gekomen.
Wij hebben nu uw vraag doorgekregen en hebben ze even onder loep genomen. Allereerst goed nieuws: wij willen zeker wel op uw wens ingaan om het buitenhek aan de kant van de Blijde Inkomststraat (langs waar de fietsen binnen en buiten kunnen) open te laten tijdens de openingsuren van de Kerstmarkt. Ik ga dit ook zo doorgeven aan de bevoegde instanties. Dat wordt vandaag nog geregeld. Anderzijds dienen we u wel te waarschuwen dat er een kleine fietsdiefstallenplaag bezig is onder onze galerijen. De voorbije twee weken zijn er al twee diefstallen gemeld. Onze fietsenparking daar staat buiten onze openingstijden ook niet onder toezicht. We willen u niet afschrikken, maar wel waarschuwen om als u uw fiets in onze parking zet, hem zeker goed vast te maken.

Geniet nog van de Kerstmarkt (met uw fiets) en nogmaals prettige feesten.
Yes! Zo heb ik volgende week mijn eigen overdekte fietsparkeerplaats, het moest maar eens sneeuwen of regenen. Dat andere fietsers daar ook van profiteren is natuurlijk mooi meegenomen, maar niet mijn hoofdbetrachting. Elk jaar met de fiets naar de Leuvense Kerstmarkt voor enkele bekers Glühwein, op dat punt ben ik nogal egostistisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten