Tijdens rioleringswerken werd de doorsteek aan de Kerkweg te Herent gebruikt als werftoegang.
Nadien werd ze voor fietsers opnieuw aangelegd.
Alhoewel, voor fietsers?
Er werd alvast geen rekening gehouden met de olifantenpaadjes die het gewenste fietstraject duidelijk maakten.
Ik maakte vervolgens een melding op 15 juni 2016:
doorsteek Kerkweg, Herent |
doorsteek Kerkweg, Herent |
doorsteek Kerkweg, Herent |
Er staan paaltjes op het pad die geen enkele zin hebben en die het moeilijk maken om de bocht te nemen met de fietskar. Er staat al een niet-hinderend paaltje om auto's tegen te houden aan de aansluiting met de Kerkweg (zie foto). Om auto's aan deze kant tegen te houden zouden er paaltjes (of bakken) op de parkeerstrook moeten staan. Bovendien heeft de aansluiting haakse bochten wat het draaien met de fietskar moeilijk maakt.In september kwam al het antwoord:
Remedie: paaltjes op deze plaats verwijderen en verharding aanbrengen om de bochtstraal te vergroten zodat deze bocht comfortabel kan genomen worden met de fietskar.
Betreft: N26 Leuven - Mechelen Gemeente Herent Kruispunt met Kerkweg Paaltjes VT/SM/HER/N26/7045 (0310-a)Bovenstaand antwoord leert alvast dat Vlaamse ingenieurs nog altijd geen verstand hebben van fietsinfrastructuur: fietsers vragen geen paaltjes en geen rechte bochten. Foei foei.
Ons kenmerk: wvb-2016-mpf-00132
Geachte heer,
Uw bericht aan het “Meldpunt fietspaden” over de geplaatste paaltjes op het kruispunt van de N26 Leuven – Mechelen met de Kerkweg, heb ik goed ontvangen.
Het middelste paaltje zal naar achteren (weg van de gewestweg) verplaatst worden, zodanig dat fietsers met een fietskar hier gemakkelijker kunnen passeren. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Die ingenieur had het enkel over gemakkelijker maken voor fietsers met een fietskar, niet over gemakkelijk maken.
BeantwoordenVerwijderenZe hebben er dus wel degelijk verstand van, maar kiezen bewust om het niet zo aan te leggen.