De stalling zou dus wel groter geworden zijn, maar tegelijkertijd onveiliger.
Tijd om eens te gaan kijken.
Hmmmm.
De parking wordt tegenwoordig uitgebaat door Alfa Park NV, een firma die volgens zijn eigen website enkel een parking in Brugge uitbaat. Raar maar waar.
Werd de fietsenstalling uitgebreid? Vermits de betonblokken ook in de oude stalling stonden, vermoed ik van niet.
Er zijn geen beugels voorzien om je fiets aan vast te maken, enkel wielplooiende betonblokken
Er is geen afscherming achteraan en opzij met autoparking.
Er is camerabewaking in de parking, maar niet in het fietsgedeelte want de camera's die daar hangen zijn niet bekabeld. Ze dienen dus enkel als afschrikking.
In het parkeerreglement staat niets over fietsen.
Hallo Alfa Park? Is dit het nieuwe fietsparkeren?
Fietsenstalling Kinepolis |
Wielplooiers, geen beugels |
Camera één fietsenstalling: zonder kabel |
Reglement enkel voor autoverkeer |
Foute informatie voor fietsers bij het buitenrijden: fietser mogen wel naar links rijden |
Camera twee fietsenstalling: kabel eindigt op stekker die niet is aangesloten |
Het bord van verboden links af te slaan dateert volgens mij nog uit de tijd dat de Diestestraat geen BEV was.
BeantwoordenVerwijderenDe reden voor de verhuis van de fietsenstalling enkele jaren geleden lijkt me om extra autoparkeerplaatsen te kunnen plaatsen.
Door de huidige fietsenstallingen verliezen ze maar 4 autoparkeerplaatsen.
Ze beseffen dus helemaal niet dat ze door die fietsenstalling net de inzittenden van meer dan 20 auto's kunnen laten parkeren.
Moesten ze vlak bij de inrit allemaal fietsenstallingen plaatsen, dan verviervoudigen ze vlot het aantal fietsparkeerplaatsen.
Maar dan krijgen ze vermoedelijk ook veel meer bezoekers die in hun winkel vanalles kunnen kopen met het geld dat ze uitgespaard hebben door niet met de auto naar de cinema te komen.
Dat lijkt me een veel hogere opbrengst te garanderen dan de parkingopbrengsten van enkele autoparkeerplaatsen.
Ik heb geen idee of hun autoparking geregeld volzet is. Ik kom altijd met de fiets en het is me toch nog nooit opgevallen.
Dus lijkt het me voor hen financieel interessanter om te proberen om meer fietsers te lokken door veiligere en vooral comfortabelere fietsenstallingen te voorzien.
Die betonblokken als fietsenstallingen zijn er al zo lang ik me kan herinneren (20 jaar) en zijn echt niet uitnodigend, plus ook nog eens onveilig voor de wielen.
Tja, ook Kinepolis heeft zoals zovele bedrijven duidelijk last van het voorruitperspectief :-)