Ik spreek nu expliciet van fietsroutes en niet van fietspaden omdat de continuïteit voor fietsers belangrijker is druppeltjes fietspadinfrastructuur.
Het knooppuntennetwerk stuurt fietsers vaak langs halfverharde wegen. Helaas weet geen enkele wegbeheerder of aannemer nog hoe een halfverharding eigenlijk moet worden aangelegd. Dus wordt het maar plat aangelegd zoals asfalt of beton. Alleen zorgen oneffenheden voor waterstagnatie en vervolgens voor het uitspoelen van de verharding, door hellingen of door wegspattend water.
Hier en daar wordt een poging gedaan tot reparatie, maar dat is altijd tijdelijk. Het geweld van autobanden wordt schromelijk onderschat.
In de Privaatweg (na toestanden in 2012, 2016 en 2017) is weer iets nieuws te zien:
Privaatweg, Wijgmaal |
Privaatweg, Wijgmaal |
Privaatweg, Wijgmaal |
Privaatweg, Wijgmaal |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten