Enkele kritische opmerkingen van mijnentwege:Het stadsbestuur stelde een ‘strategisch meerjarenplan’ op.
17 ... de verkeersluwe zone in het centrum gevoelig uitbreiden.
(oei, en dan mogen er ook geen fietsers meer rijden zoals in de Diestestraat zekers, waar autobestuurders een verwittiging krijgen, en fietsers een boete.)
22 ... waar mogelijk fietspaden gescheiden aanleggen van het autoverkeer.
(en de fietsers dan plots laten invoegen tussen auto's en bussen op een druk kruispunt zonder dat ze voorrang krijgen.)
26 ... het aantal beveiligde fietsenstallingen verdubbelen met veel aandacht voor bijkomende stallingen in het centrum en aan lokalen van jeugdverenigingen.
(twee keer niks is nog altijd ...)
27 ... zorgen voor een specifieke bewegwijzering van veilige fietsroutes. verzekeren.
("Hier niet fietsen wegens onveilig" of wat? Per toeval met een foto van de onveilige fietsoversteek aan de Aarschotse poort zoals ik al eerder vermelde.)
65 ... de verkeersveiligheid verder verbeteren door de impact van het zwaar vervoer in het verkeer te evalueren, door oorzaken van verkeersongevallen met zwakke weggebruikers aan te pakken en door overdreven snelheid te beteugelen.
(Yes! Spijtig dat er eerst ongevallen moeten gebeuren, statistieken getrokken vooraleer ook maar iets veranderd. Als je gewoon op de fiets stapt dan merk je de onveilige punten dadelijk op.)
Voor de rest wel veel goede voornemens.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten