Hmmm...
Omwille van de aanpassingen voor de Kop van Kessel-lo, zal de uitvoering er blijkbaar helemaal anders gaan uitzien als de fiche. Zo werden de FOP's al op enkele breedte gebracht cfr. onderstaand plan, en over enkele jaren, als de KvK-werken af zijn volgen dan andere 'verbeteringen' zoals veranderen rijrichting IJzerenwegstraat, OFOS en verkeerslichten.
In plaats van zoals nu twee keer over te steken om van de Diestsesteenweg naar de Martelarenlaan te rijden, mag je dan via een OFOS linksaf. Spijtig dat ze een borduur van 2cm willen steken waar je terug op het fietspad moet. En dat je net achter de bocht de Martelarenlaan toch nog moet oversteken omdat over de 'slanke' brug een tweerichting fietspad aan de overkant ligt. Ware het niet beter geweest om het tweerichting fietspad van de Martelarenlaan door te trekken tot op het kruispunt met de Diestsesteenweg, en tweerichting FOP over Diestsesteenweg te behouden?
Om van de Brugberg de Leuvense straat in te rijden krijgen we dan weer een OFOS-variant waar je twee keer voor het rood mag gaan staan wachten, dit is hoe veel mensen het nu ook al doen. Om van de Leuvensestraat naar de Martelarenlaan te rijden blijft de gevaarlijke situatie bestaan.
Hey inderdaad, heb ook het "zwarte punt" Diestsesteenweg - Borstelstraat eens vergeleken, en moeten vaststellen dat het plan ook niet overeenkomt met de werkelijk gerealiseerde verkeerssituatie. Geen aanloopstroken voor de fietsers oa. Zou men echt van slechte wil zijn ?
BeantwoordenVerwijderen