dinsdag, mei 18, 2010

Melding

Het kruispunt van de Mechelsesteenweg en de Bijlokstraat.

Wat zie je als fietser van het aanstormende autoverkeer als je hier staat te wachten om over te steken? Geen fuck! Moesten de lichten eens niet werken, zou dit toch een gevaarlijke situatie zijn. Melden dus!

Beste Daems Erik,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers op volgende locatie :

Mechelsesteenweg
Herent
Vlaams-Brabant

Melden we u het volgende :

Betreft: N26 Leuven - Mechelen
Gemeente Herent
Kruispunt met Bijlokstraat
Verkeersveiligheid
VT/VS/HER/N26/2724 (0321-a)
Ons kenmerk: S/WVB/e-mail/fiets/284

Geachte heer,

In antwoord op uw bericht aan het meldpunt fietspaden in verband met de verkeersveiligheid voor fietsers op het kruispunt van de N26 Leuven – Mechelen met de Bijlokstraat deel ik u mee dat mijn afdeling het probleem ter plaatse heeft onderzocht.

Er werd inderdaad ter hoogte van de Bijlokstraat een bord geplaatst voor fietsers dat de rijrichting Leuven aanduidt. Zoals u aangeeft, bevindt het bord zich op ooghoogte en ik begrijp de vragen die u zich hierbij stelt. Nochtans is het bord amper 15 cm hoog en oordeelt mijn afdeling dan ook dat de aanwezigheid van het bord de verkeersveiligheid bij het oversteken niet in het gedrang brengt.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxxxxx
Afdelingshoofd

Eerst dacht ik dat dit een negatief antwoord was, en dacht ik: Bureaucratie! Er komt iemand ter plaatse kijken, en in plaats van zijn tijd te steken in 2 moeren los en iets lager terug vast te vijzen, schijft hij een rapportje.

Maar gisteren zag ik dat het bord WEL werd verlaagd :

De andere, soortgelijke borden langs de N26 hebben een hoogte van: 1m50, 1m33, 1m62, 1m78, 1m20, 1m64, 1m47. Mij lijkt een uniforme hoogte van 1m20 het beste. Bestaat hier dan geen regelgeving voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten