vrijdag, juli 02, 2010

Aandacht (2)

Amper 5 minuten liet ik mijn fiets alleen om in de copy-shop wat afdrukken te maken. Zie ik daar toch niet halvelings door het venster een snor aan mijn fiets prutsen. Ik naar buiten want mijn vervangtweewieler stond niet op slot. Het was de stadswacht maar.
Meer info vind je op de website van de Leuvense politie:
Op vrijdagen 2, 9, 16 en 23 juli vinden de jaarlijkse Beleuvenissen plaats. De Oude Markt, de Grote Markt, het Mathieu De Layensplein, het Hogeschoolplein en de Vismarkt worden voor de gelegenheid weer volledig verkeersvrij. Ook fietsen, zelfs aan de hand, zijn verboden op het ganse festivalsparcours.  De Naamsestraat wordt ter hoogte van de St-Michielsstraat verkeersvrij gemaakt. Dat wil zeggen dat er geen bussen, maar ook geen fietsers meer richting centrum mogen rijden, dit telkens tussen 4 uur 's middags en 2 uur 's nachts. Op het Ladeuzeplein en in parking 'de goede herder' in de Minderbroederstraat wordt elke vrijdag een fietsenparking voorzien.

Een beetje verder moesten ook de fietsen in een legale stalling er ook aan geloven.

Voor de Gentse Feesten worden er ook stallingen ontruimd, maar daar krijgen fietsers nog net iets meer informatie. In Leuven staat er alleen onzin op de signalisatieborden:

Dat is zo typisch het niveau van de Leuvense politie: ze hangen een papier met belangrijke info aan je fiets, en dan verwijderen ze alles. Weg fiets, weg papier. Rest enkel een beteuterde fietser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten