zondag, mei 11, 2014

Fietsparkeren toegelaten!

Het werd hoog tijd om eens een lans te breken voor het fietsparkeren in Leuven, en mijn kop op het blok te leggen. Ik besprak het fietsparkeren al meerdere keren op deze blog, en het komt ook geregeld in de media of op de gemeenteraad. Helaas nooit op een positieve manier.


De juridische willekeur waarmee het stadsbestuur al jaren fietsen pardoes verwijdert rond het station en rond de Sint-Pieterskerk moet maar eens uitgeklaard worden voor een rechtbank. Want wat mag en niet mag, of moet en niet moet, dat blijft allemaal koffiedik kijken.
Ik documenteer de stappen die ik ga ondernemen, en mijn juridische motivatie op een andere blog.

Dus misschien zal je hier de komende weken wat minder berichten kunnen lezen. Dat weet je dan alvast.

2 opmerkingen:

  1. Heb je de politie al gevraagd om vaststelling te doen van een inbreuk op het MB van 11/10/1976, nl. het artikel 1.1? "Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben."
    Het verkeersbord bestaat overigens in Nederland, dus tenzij er iets grondig veranderd is, is het niet van kracht in Leuven

    BeantwoordenVerwijderen