zaterdag, juni 28, 2014

Smalste straat voor smalste voertuigen

Ongetwijfeld heeft de gedachte aan meer verkeersveiligheid in deze straat de doorslag gegeven bij het belijnen. Het gezond verstand is wel eventjes achtergebleven.

Een ononderbroken lijn in de bocht zorgt ervoor dat elk voertuig op zijn baanhelft blijft. Dat is OK waar de rijbaan 5m breed is. Normaal mag je ook niet parkeren waar de rijbaan in stroken is verdeeld, maar hé, dit is Leuven. Voor verkeerd autoparkeren knijpen we al eens een oogje dicht.
Strijdersstraat, Leuven

Dat is wel een beetje raar waar de rijbaan maar 3m breed is (ter vergelijking de parkeerstrook met kasseien is 2m breed). Moet je hier nu op twee wielen door de bocht gieren om niet over de doorlopende lijn te rijden en zo een verkeersovertreding te begaan? Of mag je auto hier maximaal 1m50 breed zijn, wat logisch lijkt om tweerichtingsverkeer in deze smalle straat mogelijk te maken?
Strijdersstraat, Leuven

Het mag eigenlijk geen probleem vormen, vermits het tweerichting verkeer eerst hierdoor moet.
Strijdersstraat, Leuven

Ik zou denken ideaal voor een fietsstraat, maar wat doen al die auto's daar toch?

1 opmerking:

  1. Voor mij blijft de Bondgenotenlaan de nummer 1 fietsstraat. Dat zou de rollen omkeren: van busostrade naar fietsostrade.

    BeantwoordenVerwijderen