Al bij al waren er weinig fietsers te zien op de fietsomleiding en dus weinig conflicten. De fietsers verkozen bijna allemaal om door de werken of via het voetpad naast de werken te fietsen.
|
Burchtstraat, Leuven |
|
Burchtstraat, Leuven |
|
Burchtstraat, Leuven |
|
Burchtstraat, Leuven |
|
Burchtstraat, Leuven |
|
Burchtstraat, Leuven |
Voor het mislukken van deze omleidingsklucht kunnen meerdere oorzaken aangewezen worden:
- de omleiding voor het autoverkeer was niet overtuigend, de oranje panelen die de omleiding aankondigden stonden op de verkeerde kruispunten of het waren er te weinig. Bovendien was er geen handhaving.
|
Ridderstraat, Leuven - bord had één kruispunt verder moeten staan |
|
Wijgmaalsesteenweg, Wilsele - en wat kregen de mensen van de Aarschotsesteenweg te zien? |
- aan OPEK stonden de verbodsborden er niet heel de tijd, vanaf 13/11 zag het er zo uit, en dus probeerde iedereen maar zich er tussendoor te wringen.
|
Havenkant, Leuven |
- op
geen enkel kruispunt stond de omleiding voor fietsers aangegeven. Ze bestond dus alleen maar in de hoofden van de verkeerspolitie. Hoog tijd dat Leuven werk maakt van fietsomleidingsborden in eigen beheer, dat zou veel nuttiger zijn dan de eindeloze fietsparkeerverbodsborden. We mogen niet vergeten dat de Burchtstraat nog altijd
de fietsomleiding is voor een afgeschafte bovenlokaal functionele hoofdroute, al is er daar geen enkel bord meer van te bespeuren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten