dinsdag, maart 26, 2019

Leuven Noord Light

Volgens de laatste berichten zou het rondpunt aan het Vuntcomplex er niet meer komen, en alles uitgevoerd worden in een light versie.



Zo zal er waarschijnlijk ook weer niet veel geld zijn voor fietsinfrastructuur, want wat is de achterliggende motivatie voor Leuven Noord?
Een vernieuwde infrastructuur op enkele gewestwegen ten noorden van Leuven, moet de mobiliteit en economie een belangrijke boost geven.
Juist ja.

De oorspronkelijke bedoeling was net om fietsers/lokaal verkeer en zwaar vervoer van/naar E314 te scheiden, maar daar komt nu niet meer veel van in huis.

Je vind wat oudere plannen terug hier, hier en hier.

2 opmerkingen:

  1. Op de oude plannen stond er ten noorden van afrit 20 een fietstunnel.
    Op de nieuwe plannen staat nu een autotunnel ingetekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er staat op de plannen wel fietstunnel, maar dat is eigenlijk een fietsstraat door een autotunnel, en dient ook voor de ontsluiting van de wijk. Dat is greenwashing.

    BeantwoordenVerwijderen