Al dat geleuter van die fietsers-organisaties begint echt wel overdreven te worden. Net alsof de voetgangers en het gemotoriseerd verkeer het veiliger hebben dan de fietsers.En dan denk ik:
Stilaan wordt het tijd om door iedereen eens water bij de wijn te doen en compromissen te stellen.
Ik snap echt het nut niet van die fietsersbruggen, de Diestse- en Tiensesteenweg hebben beide deftige fietspaden en als het echt te veel omweg is zal het toch niet moeilijk zijn om even te voet met de fiets aan de hand door de spoorwegtunnel of de zes meter brede voetgangersbrug te stappen. Over die voetgangersbrug fietsen toelaten zou weer betekenen dat de voetganger uit weg zal moeten springen telkens er een fietser voorbijraast. Eén grote tip geef ik nog mee voor de fietsers : denk zelf ook eens na over de veiligheid, die van jezelf en die van een ander, alvorens eisen te stellen.
Stef Nighthawk op 1 september 2008 om 20:03
- op de website van Politiezone Leuven lees je over 2007:
Locaties met verhoogd risico- de politie heeft genoeg instrumenten om gevaarlijk verkeersgedrag aan te pakken. Als fietsen wordt verboden omdat fietsers te snel rijden op een voetgangersbrug, waarom worden auto's niet verboden op het Martelarenplein omdat er automobilisten te snel rijden of verkeersregels overtreden??
Op de Tiensesteenweg (71 verkeersongevallen), de Tervuursevest (67) en de Diestsesteenweg (57) werden het meeste aantal ongevallen genoteerd.
- op het mobiliteitsportaal lees je dat het aantal verkeersslachtoffers in Leuven in 2007 644 bedroeg en dat dat als volgt verdeeld was (ik heb wat kolommen samengeteld): 299 gemotoriseerde voertuigen, 287 fietsers en bromfietsers en 57 voetgangers (en fietsers maken maar 12% van het verkeer heb ik dan weer ergens anders gelezen). Verder is volgens de statistieken de tram in Leuven het veiligste vervoersmiddel: 0,0 slachtoffers, en dit al vele jaren lang! Allen op den tram dus!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten