Het kruispunt zelf is wel volgens de regels ontworpen en uitgevoerd. Beter als aan onze kant van Leuven:
- fietsers hebben ruim plaats om voor de verkeerslichten te wachten, zonder dat ze de fietsers uit andere richtingen hinderen
- de middenberm is net 2m breed, de fietsoversteekvak oogt als één en ondeelbare geheel (cfr Vademeca)
- fietspaden zijn voldoende breed
Enkele details kunnen nog beter:
- de signalisatie voor de fietsoversteekplaats over de 2x2 rijbaan ontbreekt nog. Moeten ze hier nog over nadenken?
- fietsers en voetgangers moeten op een knopje duwen om groen licht te krijgen (dit is eerder ergerlijk)
- als fietser zou ik een fysiche afscheiding tussen een twee-richting fietspad en een dubbele rijbaan (90km/h) toch veiliger vinden. Het lijkt anders teveel op een pechstrook met wat strepen. De plotse asverschuiving is ook nog zoiets raar. Kan dit echt niet geleidelijker?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten