dinsdag, september 03, 2013

Bedankt dat je met de fiets naar de jaarmarkt kwam, .......... NIET!

Dat Leuven een fietsstad is, zou op drukke dagen overduidelijk moeten zijn. Helaas heeft Leuven een kijk op fietsen die meer bij een boerendorpje past dan bij een provinciale hoofdstad.

De bestaande fietsparkeerinfrastructuur stond zwaar onder druk.
H. Geeststraat, Leuven
H. Geeststraat, Leuven
H. Geeststraat, Leuven
H. Geeststraat, Leuven
H. Geeststraat, Leuven

De andere fietsinfrastructuur stond ook zwaar onder druk.
Goudsbloemstraat, Leuven
Van Waeyenberghlaan, Leuven
Van Waeyenberghlaan, Leuven

5 opmerkingen:

  1. Wat is eigenlijk de redenering dat er geen fietsen in die stalling mogen staan? Moesten dat verwijderbare stallingen zijn, dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar een fiets die tussen twee vaste rekken staat, hoe kan die wat dan ook hinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen enkel nut, tenzij om te proberen de letter 'T' uit het STOP-principe te krijgen.
      Leuven in het "SOP" dus.

      Verwijderen
  2. Men wil het aantal lege stallingen tellen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tellen vooraleer ze te verwijderen vrees ik, zoals ze binnen de eerste middeleeuwse ring al hebben gedaan met een heel aantal fietsenstallingen.

      Verwijderen
  3. Die zwarte luxejeep op de foto bij de Goudsbloemstraat is geen bus van De Lijn, tenzij ze al onopvallend aan het expirementeren zijn met kleinere bussen in de binnenstad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen