zondag, september 29, 2013

Suggestief

Yes! Yes! Yes!
Leuven heeft er weer wat 'mooie' fietssuggestiestroken bij.
(Ik gebruik even het taalgebruik van onze schepen van openbare werken.
Meestal gaat dat over 'mooie' kasseien.)

Ik blijf mij toch afvragen waar deze stroken voor dienen.
Dit is geen drukke fietsroute, of ik zou mij serieus moeten vergissen.
Ze leiden ook nergens naar toe.
Grijze eye candy.
En die boordloze voetpaden met paaltjes, daar zit ook niemand op te wachten.
Mathias van den Gheynlaan, Leuven
Mathias van den Gheynlaan, Leuven

Er werd eveneens gekozen voor een suggestie van continuïteit.
Want ja, asverschuivingen op een kruispunt, dat houdt een fietser alert.
Alerte fietsers zijn veilige fietsers.
En dat is dan weer vanuit een suggestie van fietsveiligheid.
Mathias van den Gheynlaan x Sint-Maartentraat, Leuven
Mathias van den Gheynlaan x Sint-Maartentraat, Leuven

Hmmmm.
Alles heeft vermoedelijk dan ook te maken met een suggestie van fietsbeleid.
Iets voor de fiets, ma non troppo, enzovoorts.
Suggestieve fietsdruppels op een hete duurzaamheidsplaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten