woensdag, februari 12, 2014

Fietsring (3) Noord

1 van Brouwersstraat tot Sluisstraat
Op het stukje tot de Mechelsestraat werd bij het afbreken van de oude brouwerij/mouterij een pad voorzien in het BPA L03 (deel 1), BPA Sint-Gertrui (deel 1):
o Er zal een publieke fietsers- en voetgangersdoorgang aangelegd worden die de toegang aan de Brouwersstraat verbindt met de Mechelsestraat. Deze doorgang wordt aangelegd langs de Dijle en sluit aan op een pleintje bij de in/uitgang naar de Brouwersstraat (zie aanduiding op plan). Zowel de doorgang als het pleintje dienen met de nodige groenaanplantingen aangekleed worden.
Brouwersstraat naar Mercatorpad (met pleintje)
Mercatorpad naar Mechelsestraat
Vervolgens gaat het al wat minder: op het kaartje werd vervolgens gewoon de Dijle groengekleurd, alsof dit een valabele fietsroute is.
Mechelsestraat naar Dijle???
Dijle??? naar Karel van Lotharingstraat
En daar zou dan ergens de verbinding met de Sluisstraat moeten uitkomen, maar daar is niets van te zien, zonder door mensen hun tuin te fietsen. Ook hier werd gewoon de Dijle op de kaart groengekleurd als fietsroute.

We zijn hier trouwens niet ver van één van de restanten van de oude ringmuur verwijderd, op Leuven Weleer vind je daarvan nog een oude foto.

2 van Sluisstraat tot Vaartstraat
Karel van Lotheringenstraat naar Vaartstraat
Karel van Lotheringenstraat x Vaartstraat x Vital Decosterstraat

3 van Vaartstraat tot Rijschoolstraat
Vaartstraat naar Vital Decosterstraat
Vital Decosterstraat naar Rijschoolstraat
Vital Decosterstraat x Rijschoolstraat

Tot slot de ingekleurde fietsinfrastructuur zoals ze op de fietskaart van 2006 stond, met het Dijlepad fuchsia gekleurd.

2 opmerkingen:

  1. Een missing link is hier een tweerichtings fietsverbinding tussen de vismarkt en de Rijschoolstraat. Hiervoor moeten de Augustijnen/Vissersstraat en een deel van de Vaarstraat opengesteld worden voor fietsers in beide richtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In vele van deze smalle straatjes worden fietsers geweerd omwille van hun veiligheid, terwijl er eigenlijk het doorgaand autoverkeer zou moeten geweerd worden. Het stadsbestuur kiest hier nog elke dag resoluut voor de auto met zijn parkeerplaatsen, en niet voor de korste verbinding voor de fiets.
    http://edflex.blogspot.be/2012/01/verantwoordelijkheid-en.html

    BeantwoordenVerwijderen