Fietsspiraal station Leuven, schetsontwerp |
Mooi. We waren niet vergeten dat deze luie trap, die wel heel ongemakkelijk in gebruik was, uit dezelfde koker kwam van de architect die vergeten was om trappen aan te leggen in de helling voor de deuren van het stadskantoor. Precies of de bewoners van Leuven zich alleen met de auto, de lijnbus of de trein naar het stadskantoor zouden begeven zoals voorgesteld in de infobrochure.
Op naar een volgend knelpunt, want de fietsroutes van Leuven zijn nog te veel een parelsnoer van knelpunten. Zo ontbreekt er bijvoorbeeld nog een veilige fietsoversteekplaats over de Martelarenlaan voor de toekomstige gebruikers van de fietsspiraal.
Goede reflex om meteen naar ook naar de Martelarenlaan te kijken en hoe de fietsers - wanneer zij eindelijk gebruik zullen kunnen maken van deze voetgangers / fietsbrug - ook veilig het aan de overzijde van de Martelarenlaan gelegen dubbelrichtingsfietspad kunnen bereiken.
BeantwoordenVerwijderenWeet echter dat op de brug fietsers aan de zuidzijde zullen rijden. Voetgangers aan de noordzijde zullen stappen aansluitend bij de trappen en de liften naar de perrons.
Dat heeft voor gevolg dat bij de Martelarenlaan fietsoversteek en voetgangerszebra best omgewisseld worden. De huidige zebra dient dan omgevormd naar fietsoversteek. Een nieuwe zebra dient voorzien waar je de fietsoversteek intekent.
Inderdaad. Maar ik zou de fietsers toch ook niet rakelings langs de ingang van de kantoortoren laten scheren. Dus zowel fiets- als voetgangersoversteek in het midden van het plein leggen lijkt me beter.
Verwijderen