woensdag, maart 11, 2009

Geen fietspad zonder voetpad (1)

Op een Amerikaanse site die oudergroepen steunt om kinderen veilig naar school te laten gaan las ik dezelfde twee hoofdbekommernissen:
  1. continuïteit van voetpaden / fietspaden
  2. veilige kruispunten / oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers.
Een bloemlezing uit mijn fotoarchief.

Onlangs vernieuwde Aarschotsesteenweg. Voetgangers die rechtdoor willen moeten op het fietspad lopen wegens paaltjes en verhoogde plateau's.

Kruispunt Celestijnenlaan met Kapeldreef. Ik volgde spontaan het fietspad naar rechts, terwijl ik eigenlijk rechtdoor wou rijden. Het rode dingetje in het midden was er vroeger niet, toen moest je ergens aan de glasbollen oversteken. Ik was zo van mijn melk dat ik vergat er wat meer foto's van te nemen.

Het voetpad rechts stopt achter mijn fiets, en gaat pas verder links achter de bomen. Plaats voor struiken is hier belangrijker dan een duidelijk voet- en fietspad.


Heel Kessel-dal is een planologische nachtmerrie van stukjes voetpad her en der, en fietspaden met losse dallen. Er is nochtans voldoende plaats om iets deftigs aan te leggen. Uitgraven die boel en heraanleggen graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten