donderdag, maart 12, 2009

Voorbij

In Wijgmaal zijn net overal oversteekplaatsen herschilderd, en opeens daagde het me dat ik regelmatig op de rijbaan rijd NAAST het fietspad in de Remylaan. Maar ik ben niet alleen, ik heb er eigenlijk nog nooit iemand OP zien rijden. Van de Vaart komende wordt de oversteekplaats voor fietsers een beetje weggedrongen door de extra brede zebrastrepen voor de ... ja voor wie eigenlijk? Voor hordes voetgangers die in de grassige berm gaan ploeteren of wat? Die heb heb ik daar nochtans nog nooit gezien.
Verderop langs dezelfde vaart vroeg Eddie Van Zaelen een zebrapad aan de bushalte ter hoogte van het Aveve tuincenter. Op deze plaats wil AVEVE later een winkelcentrum zoals het gouden kruispunt aanleggen. Volgens de politie van Leuven moeten er per dag véél mensen oversteken voor er een zebrapad kan aangelegd worden:
'Er worden altijd tellingen uitgevoerd op dergelijke wegen'.
Raar, hier op dit kruispunt in Wijgmaal moeten die tellingen dan toch dateren van voor de tweede wereldoorlog, toen hier nog een veerpontje was om de arbeiders naar de steenbakkerij aan de overkant te brengen.
Enfin, het fietspad begint dus een beetje rommelig, en verder ...
Verzakkingen en uitstekende putdeksels.

Ongelijke tegels.

Plassen en hobbels.

Uiteindelijk wordt je dan over brokkelige asfalt en een duiker plots de rijbaan opgestuurd op een te smalle spoorwegovergang. Gedurende de dag staan er ook dikwijls auto's geparkeerd op dit fietspad, maar voor mij moeten ze deze niet wegslepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten