woensdag, december 02, 2009

Melding

Ik wou eindelijk ook eens een positief fietsberichtje de wereld insturen zoals mijn Gentse medeblogger dat regelmatig kan doen, zo van 'daar werd een nieuw stukje fietsroute aangelegd etc. etc.'.
Maar het heeft niet mogen zijn, kijk zelf maar:
In het kader van Leuven Noord worden diverse fietsroutes aangelegd. Deze maakt deel uit van het provinciale bovenlokale functionele fietsroutenetwerk. Ik ging het al eens veel te vroeg bezoeken. Ondertussen is alle beton gegoten en uitgehard, straatlampen ernaast geplaatst: tijd voor een nieuwe evaluatie. Mooi mooi mooi, behalve de onmogelijk hindernis in het midden: twee beugels op 1m50 afstand van elkaar.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb daar ook al op gevloekt, ik woon daar namelijk vlakbij. Als ik daar 's ochtends door de bocht scheur moet ik elke keer opnieuw hard remmen om niet op die ondingen te knallen. Een dezer dagen ga ik met mijn breekijzer die richting uit en los ik het probleem gewoon zelf op.

    Maar misschien moet ik er eerst eens over gaan klagen? Welke amb(etante|t)naar moet ik hiervoor lastig vallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bram
    Klachten stuur je naar schepen Robbeets, of naar de verkeerspolitie. De laatste keer heeft dat 20cm geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kan de fietsersbond eens een simpel documentje opstellen voor alle ontwerpers - wegenbouwers - aannemers - politici - verkeerspolitiemensen over welke fietspaaltjes nu echte pestpaaltjes zijn (zoals deze) en welke "door de beugel" ;-) kunnen.
    Deze dubbele beugel is echt om op te vloeken: tegenliggers moeten wachten of in het gras rondrijden.
    Aan het voetbalveld van Kessel-lo stond vroeger ook zo een, die is gelukkig vervangen door een enkel paaltje in het midden. Weg met de beugels, overal!

    BeantwoordenVerwijderen