dinsdag, oktober 16, 2007

Meldpuntfietspaden

Enige tijd geleden las ik in de krant dat er een fietspadenmeldingpunt ging komen. Eindelijk!! Alhoewel, het was er al wel maar nog niet helemaal werkzaam of zoiets, er stond ook geen URL bij want anders was ik dadelijk nog gaan kijken. Vandaag ben ik per toeval op de website van de vlaamse gemeenschap gestrompeld over het meldpuntfietspaden, en uit nieuwsgierigheid dadelijk een melding gedaan. Zou het werken? Wat gaan ze mij vertellen? Waarschijnlijk gewoon dat de doorstroming van het autoverkeer op dat kruispunt voorrang krijgt op de veiligheid van de fietsers. Want er is nog nooit iemand doodgereden. Dan heb ik iets om in mijn brief naar de vlaamse minister van verkeer te zetten: "Beste minister, alhoewel u verklaart het aantal fietsongevallen te willen verminderen, zijn het uw eigen diensten die een loopje nemen met die eigenste veiligheid van de fietsers die u wil verbeteren. Gezien men moeilijk tegelijkertijd warm en koud kan blazen, zou ik graag van u vernemen waar uw prioriteit ligt: vlot autoverkeer of fietsveiligheid."
Gewoon het feit dat gevaarlijke situaties centraal gemeld kunnen worden, en hopelijk in de statistieken komen, geeft me een beetje hoop dat de politiek werkelijk inzit met de fietsveiligheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten