De technische dienst plant de aankoop van een machine om buizen voor fietsstallingen te plooien. Blijkbaar is het van beleidswege (eindelijk) het besef gekomen dat zorgen voor fietsstallingen meer is dan af en toe met de nodige media-aandacht enkele beugeltjes hier en enkele beugeltjes daar te plaatsen.
Binnenkort zullen de studenten bovendien weten hoeveel en waar er fietsenstallingen zijn. Als inwoner van Leuven kan ik blijkbaar fluiten naar deze informatie. Gezien het Leuven politiereglement het stallen van fietsen enkel toelaat in "in de daartoe
voorziene fietsstallingen", zullen er voor de 100.000 inwoners, 30.000 studenten en talloze werknemers van Leuvense bedrijven, winkelbezoekers en scholieren nog veeeeeeeeeeeeeeel stallingen moeten geplaatst worden. Oftewel moet het beleid een beetje toleranter worden tegenover het preferente voertuig van duizenden dagelijkse gebruikers in de binnenstad. Men kan niet enerzijds de kar trekken van CO2 neutrale wijken met autoluw verkeer, zonder anderzijds de fiets als vervoersmiddel voor kleine afstanden te promoten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten