Ik wandelde van de Tiensevest, buitenkant ring, naar de Diestsepoort.
Eerst telde ik 9 betondallen van 20cm, dat is 1m80 voor een drukgebruikt dubbelrichtingsfietspad.
Na het kruispunt telde ik 6 granieten dallen van 40cm x 40cm (=2m40).
Na het Provincieplein telde ik 9 betondallen van 22cm (=1m98),
en tenslotte terug 9 betondallen van 20cm (=1m80).
Aan de binnenzijde van de ring waar het fietspad overal enkelrichting is, telde ik 10 betondallen van 20cm.
Enkelrichting fietspaden breder dan dubbelrichting fietspaden? Dat is het Vlaamse gewest als wegbeheerder voor jou. "Alles wat we zelf doen, doen we beter"? Momenteel loopt er een streefbeeldstudie voor de hele ring, ik ben benieuwd welke ruimte fietsers zullen toegewezen krijgen.
Kunnen deze fietspaden eens op een fietsbare breedte gebracht worden? En dan nog het liefst een monolitische aanleg zoals de rijbaan, net als bij onze noorderburen.
En waar zullen deze gewestelijke fietspadspecialisten binnenkort gehuisvest zijn?Dit staat sinds kort onderaan hun mails:
Secretariaat - Onthaal
Vlaamse overheid
Agentschap Wegen en Verkeer – Afdeling Vlaams Brabant
Luchthavenlaan 4 – 1800 Vilvoorde
T. 02 257 23 11 - F. 02 257 23 80
wegen.vlaamsbrabant@vlaanderen.be Vanaf 7 april 2011 zal Wegen en Verkeer Vlaams Brabant gehuisvest zijn in het VAC-gebouw te Leuven.Diestsepoort 6; bus 81, 3000 LeuvenT: 016 66 57 50 – F: 016/ 66 57 55
Wegens verhuis zullen op 4, 5 en 6 april 2011 onze diensten gesloten zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten