maandag, augustus 29, 2011

Vochtverlies

Leuven meet zich graag de naam aan van Bierstad. Leuven meet zich graag de naam aan van Fietsstad. Helaas is dit voor de eigen inwoners dikwijls een moeilijke combinatie, in tegenstelling tot andere plaatsen heel-ver-weg-van-hier waar ze zelfs duurzaam bier brouwen..

Toen ik zondag na Leuven Autovrij trots naar huis fietste met onze pasaangekochte fles spekulozenbier genaamd "La Grande Crue 2011" (die zo hard in avant-premiere was dat de etiketten nog niet af waren laat staan al op de fles geplakt), had ik even buiten de verschrikkelijke infrastructuur van de Leuvense binnenstad gerekend. Fietsers stellen niet alleen eisen aan het comfort van de fietspaden, of aan de overgangen fietspad-rijbaan, maar ook (in stedelijk gebied) aan (vooral de rechterkant van) de rijbaan. De versleten Minderbroederstraat bleek voor de combinatie bierfles/fietstransport fataal te zijn. Ik reed lek.

We hebben dit (verschrikkelijk) lekker biertje dan maar 's avonds opgedronken in plaats van te bewaren. Ik had blijkbaar moeten rondfietsen met een bakske vol met stro, een Jezus-bak-fiets als het ware.

Verwacht het stadsbestuur nu echt van ons dat we allemaal met een Fat Bike zoals de Sandman door het centrum gaan rijden om zonder geklutste inkopen thuis te geraken?

Hmmm ... verleidelijke gedachte. En dan overal over!

1 opmerking:

  1. Erik,

    da's jammer, maar al bij al een mooie afsluiter van de dag neem ik aan

    groeten,

    Björn

    BeantwoordenVerwijderen