donderdag, juli 19, 2012

AUW! Pijnlijke details.



Ik was vandaag met een vriend naar zijn oude/nieuwe huis in Bost (Tienen) gaan kijken, met de wagen gotbetert. Ik ben even uitgestapt om te kijken naar het rondpunt van de Zuidelijke ring met de Hanuitsesteenweg. Er is daar rond Tienen de laatste jaren veel veranderd. Nieuwe infrastructuur, ook voor fietsers. Google maps is duidelijk nog niet bijgebeend met de werkelijkheid want daar is nog geen rondpunt te zien.

Onder het rondpunt loopt een fietstunnel. Mooi mooi. Een bijna perfecte score was mogelijk, maar veel puntenverlies op afwerking.
Bij turnen zijn details belangrijk: mijn kinderen kunnen er commentaar opgeven als ze een turner door de lucht zien vliegen. Auw, hier een foutje en daar een foutje. Ik zie dat allemaal niet.
Bij wielrennen zijn details belangrijk: je kan als renner heel de koers op kop rijden, om dan vlak voor de finish te crashen en je te laten voorbijsteken. Auw, een foutje. Dat zie ik al een beetje.
Bij fietsinfrastructuur zijn details belangrijk: je kan nog zulke mooie dingen in beton laten vastleggen voor de komende eeuwen, en anderzijds net niet door hebben waar fietsers eigenlijk willen fietsen. Auw, hier een foutje en daar een foutje. Dit is mijn ding, ik zie het allemaal. En ik maak er foto's van.
Hanuitsesteenweg, Bost
De komende dagen nog enkele foto's met storende fietsinfrastructuurdetails tussen Tienen en Leuven. De commentaar mogen jullie er zelf bijdenken.

1 opmerking: