dinsdag, juli 10, 2012

Vrienden

Na een halve fietstocht tegen de wind in, konden we in Zoutelande even revitaliseren met behulp van een ijsje/trappist. Vlak na ons vertrek stopten we nog even om een flesje wijn aan te schaffen voor 's avonds aan de tent op de camping in Vrouwenpolder. Aan de overkant van de straat stonden enkele landgenoten uit Overijse wat verloren rond een fiets, voor de eerste keer een band aan het plakken. Mijn nieuwsgierige kinderen stonden er al bij en riepen in koor: "Maar onze vake die kan dat heel goed!". Ikke dus aan het bandenplakken.
Zuidstraat, Zoutelande

Waar wij met onze zessen op de bonnefooi wat toertjes over Walcheren reden, maakten zij een heuse trektocht van Knokke-Heist naar Rotterdam. Overnachtingen hadden ze geregeld via Vrienden op de fiets, iets dat ik nog niet kende. Onze kinderen waren dadelijk overtuigd voor een fietsvakantie, maar dan met overnachten in tentjes.

Ik heb eigenlijk nooit bandenplakspul bij, maar die dag gelukkig wel, want enkele kilometers verder, midden tussen de velden, had ik prijs. Wiebe zijn achterband deed plots van van tak-tak-tak-pssssssssssssssssssssssst. Ik dus weer aan het plakken, terwijl onze vrienden op de fiets ons vrolijk voorbijfietsten. Dag vrienden. Misschien tot in Leuven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten