zaterdag, juli 07, 2012

Dantesk

Door mij gaat men binnen in de stad van pijn,
door mij gaat men naar het eeuwig lijden,
door mij gaat men tot de mensen die verloren zijn.
Rechtvaardigheid bewoog mijn hoge Maker:
ik ben het werk van de goddelijke Macht,
de hoogste Wijsheid en de eerste Liefde.
Al wat vóór mij werd geschapen was eeuwig,
en ook ik blijf eeuwig voortbe­staan.
Laat varen alle hoop gij die hier binnenfietst!’

Of iets dergelijks flitste er door mijn kop toen ik hier met drie van mijn kinderen stond.
De Somerplein, Leuven

Het stadsbestuur heeft precies weer veel kosten gedaan om de fietsers te plezieren, maar waar kan het rode kippetje zijn fiets kwijt?

Hier niet.
Grote Markt, Leuven

Hier niet.
Grote Markt, Leuven

Hier niet.
Schrijnmakersstraat, Leuven

Hier niet.
Matthieu de Laeyensplein, Leuven

Hier niet.
Matthieu de Laeyensplein, Leuven

Er  was en is nochtans veel nood aan plaats om je fiets te stallen. Een duidelijk aflijning kan nog altijd niet gevonden worden.
Brusselsestraat, Leuven
Brusselsestraat, Leuven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten